fredag 20 januari 2012

Kvällspromme

Igårkväll efter att ha klippt och färgat håret brunt blev det en kvällspromenad. uppskattningsvis 4-5 km tror jag.
S och jag hade bestämt det det var tur, för annars hade jag bangat. Planen är väl att vi kanske ska springa någon gång ibland ihop, men just nu var det isigt samt mörkt. Så det kändes som en bra plan att helt enkelt promenera raskt istället.
När jag kom hem trött och slö och uthungrad så slängde jag in mat i mikron och sedan upp och åt framför TV:n något jag är superbra på när jag är hemma själv. Jag vet inte om det är bra men, så jobbar jag. Sedan blev jag sjukt mätt, kanske åt lite fort ev.
Jag gjorde avslappningsövningar (har jag gjort nu i drygt en vecka varje dag minus helg) och därefter satt jag och wordfeudade lite innan S skulle komma. När jag ätit var jag så grymt sugen på något sött. En chokladbit eller något hade varit SÅ gott! :) Men jag peppade mig och sa att när jag gått promenaden, då får jag ta lite mikrade hallon och kanske lite yoghurt till. Åh vad det ska bli gott sa jag till mig själv.
Väl hemma från promenaden så var suget som bortblåst. Det blev bara min sedvanliga kopp te och jag var helt nöjd med det.
Detta är min favorit på kvällen:

4 kommentarer:

  1. BRA där med en promenadkompis och BRA där med genomförandet!
    Och givetvis ett BRA till för att du vann över sötsuget! =)
    Avslappning låter som något jag borde satsa på också, det borde alla göra regelbundet-att ta en paus och bara andas, det sa tom massören åt mig förr då jag var på ett besök, men det har inte blivit gjort :S
    wordfued! om du är sugen på en match så heter jag truzzel ;)
    ha en trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Teet ska jag testa! Apple pie! jei!

    bra där, att gå på promenad istället för att ge efter för suget.

    SvaraRadera
  3. ÄNTLIGEN hittade jag tillbaka till vart jag läst om detta te!!

    TACK för att du delade med dig av detta. Jag och maken ÄLSKAR detta te! Dyrt men väl värt varenda krona. Önskar också det fanns i lösvikt.

    SvaraRadera